Snabbt. Enkelt. Anonymt.
Att signalera ett problem i skolan har aldrig varit enklare. Eleven eller skolpersonalen behöver inte ringa, skicka ett mejl eller ta mod till sig för att arrangera ett personligt möte.
Organiserad utredning och rätt insatser
Den som signalerar ett problem i skolan behöver inte fundera över om ärendet hamnar hos rätt person eller inte. Ärenden hamnar i utredningsgruppen som ser till att ärendet utreds och avgör om det är en fråga för skolan, socialtjänsten eller polisen. Under utredningen har uppgiftslämnaren och utredningsgruppen möjlighet att chatta via Heard, helt anonymt.
Problem identifieras och åtgärdas i tid
Elever och skolpersonal får genom Heard möjlighet att berätta om oro eller problem snabbt, enkelt och anonymt, därför ökar chanserna att missförhållanden kommer upp till ytan. Problem kan också upptäckas i ett tidigare skede och på så sätt kan de utredas och åtgärder sättas in i tid, innan problemen hinner eskalera.
Unik insyn i skolan som arbetsmiljö
Genom Heard får skolan tillgång till statistik över vilka ärenden som rapporteras och hur många. Det ger en unik inblick i – och en överblicksbild över – vad som sker i skolan och hur situationen förändras över tid.